سامانه جدید بانک مرکزی؛ مشاهده فهرست حسابهای بانکی با امکان حذف به صورت آنلاین
بانک مرکزی سامانهای راهاندازی میکند که کاربران میتوانند همه حسابهای خود در بانکهای مختلف را یکجا ببینند. حسابهای اضافی یا بلااستفاده را میتوانند آنلاین ببندند و مانده را به حساب دیگر منتقل کنند. این سامانه بر اساس قانون جدید هر فرد حداکثر ده حساب فعال مجاز است.

چرا مهمه؟
با این سامانه نیازی به مراجعه حضوری به بانک نیست. مشتریان همه حسابهایشان را از یک درگاه میبینند و حسابهای راکد را میبندند. این تغییر برای همه مشتریان بانک مفید است، به ویژه کسانی که حسابهای متعدد دارند. خواننده باید اهمیت دهد چون مدیریت مالی شخصی آسانتر و قانونیتر میشود و از مشکلات بعدی جلوگیری میکند.
به درد کی میخوره؟
• عموم مردم (دارندگان حساب بانکی) • مشتریان با حسابهای متعدد • کارشناسان و مدیران بانکی • فعالان فناوری مالی (فینتک)
تو عمل چی کار کنیم؟
خواننده با این خبر میتواند خود را برای استفاده از سامانه آماده کند. وقتی سامانه فعال شود، با مراجعه به آن، حسابهای اضافی خود را میبندد و مانده حسابهای راکد را به حساب اصلی منتقل میکند. این کار رعایت قانون ده حساب را آسان میکند و از سردرگمی در مدیریت حسابها جلوگیری میکند.
نظر BlueIT News
سامانه یکپارچه بانک مرکزی گامی رو به جلو در شفافیت مالی ایران است، اما کاربران باید از هم اکنون اطلاعات حسابهای خود را آماده کنند تا با راهاندازی سامانه سریعاً اقدام نمایند.