ساتیا نادلا: درآمدزایی از بازی‌های ایکس باکس در یوتوب بیشتر از مایکروسافت است۱۴۰۵ تیر ۵, جمعه
کسب_و_کار ۲۴ خرداد ۱۴۰۵

ساتیا نادلا: درآمدزایی از بازی‌های ایکس باکس در یوتوب بیشتر از مایکروسافت است

مدیرعامل مایکروسافت در مصاحبه‌ای اعلام کرد کسب‌وکار ایکس باکس باید پایدار شود و از محتوایش درآمدزایی کند. نادلا حتی به شوخی گفت درآمدزایی از بازی‌های ایکس باکس در یوتوب از خود مایکروسافت بیشتر است. او تأکید کرد دیگر بودجه بی‌حساب به این بخش تزریق نمی‌شود و مدیرعامل جدید باید مدل کسب‌وکار را تغییر دهد.

ساتیا نادلا: درآمدزایی از بازی‌های ایکس باکس در یوتوب بیشتر از مایکروسافت است

چرا مهمه؟

نادلا با این حرف‌ها عملاً از سیاست همیشگی مایکروسافت یعنی سرمایه‌گذاری بی‌حساب روی ایکس باکس فاصله گرفته. این تغییر روی همه تأثیر می‌گذارد: گیمرها ممکن است بازی‌های انحصاری کمتری ببینند، توسعه‌دهندگان با بودجه محدودتری روبرو شوند و رقبا مثل سونی و نینتندو باید استراتژی خود را تنظیم کنند. برای خواننده مهم است چون نشانه پایان یک دوران و آغاز مدل جدیدی است که می‌تواند نحوه خرید و بازی کردن را عوض کند.

به درد کی می‌خوره؟

• گیمرهای ایکس باکس • سرمایه‌گذاران مایکروسافت • تحلیل‌گران صنعت بازی • توسعه‌دهندگان بازی • مدیران صنعت سرگرمی

تو عمل چی کار کنیم؟

با این خبر می‌توانید پیش‌بینی کنید که مایکروسافت بازی‌های بیشتری را روی پلتفرم‌های دیگر عرضه می‌کند یا سرویس Game Pass را تغییر می‌دهد. برای گیمرها یعنی احتمالاً باید منتظر کاهش بازی‌های انحصاری بزرگ و افزایش تمرکز روی محتوای چندسکویی باشند.

نظر BlueIT News

این اظهارات نشانه پایان عصر سرمایه‌گذاری بی‌دریغ در ایکس باکس است. مایکروسافت به دنبال سودآوری از طریق محتواست و این یعنی رقبا باید خود را برای میدان جدیدی آماده کنند.