Your Codename One App, Now A Native Mac App
کدنیم وان از این پس میتواند اپلیکیشنهای بومی مکاواس را تولید کند. این خروجی از خط لوله ساخت iOS استفاده میکند و نیازی به ماشین مجازی جاوا ندارد. همچنین بهبودهای گستردهای در رابط کاربری دسکتاپ از جمله نوار عنوان بومی، منوهای استاندارد و نوارهای پیمایش تعاملی ارائه شده است.

چرا مهمه؟
پیش از این، خروجی دسکتاپ کدنیم وان مبتنی بر جاوا بود و رفتاری شبیه تبلت داشت. توسعهدهندگان کدنیم وان اکنون میتوانند بدون تغییر کد، اپلیکیشنهای بومی مک با امکاناتی مانند منوهای سیستم و اعلانهای بومی بسازند. اگر از کدنیم وان استفاده میکنید، این بهروزرسانی تجربه دسکتاپ را به سطح اپلیکیشنهای واقعی مک نزدیک میکند و نیاز به راهحلهای جداگانه را کاهش میدهد.
به درد کی میخوره؟
• توسعهدهندگان کدنیم وان • برنامهنویسان جاوا و کاتلین که به دنبال ساخت اپلیکیشن چندسکویی هستند • تیمهای توسعه اپلیکیشن که نیاز به خروجی مک دارند • توسعهدهندگان مک که به دنبال فریمورکی برای استفاده مجدد از کد هستند
تو عمل چی کار کنیم؟
توسعهدهندگان میتوانند پروژه کدنیم وان خود را با انتخاب هدف Mac Native Build به یک اپلیکیشن بومی مک تبدیل کنند. امکانات دسکتاپ مانند منوهای استاندارد، میانبرهای صفحهکلید و اعلانهای دسکتاپ بهطور خودکار فعال میشوند. برای امضای اپلیکیشن باید از راهکار موقتی استفاده کرد تا زیرساخت کامل امضا در نسخههای آینده اضافه شود.
نظر BlueIT News
با این بهروزرسانی، کدنیم وان یکی از معدود فریمورکهایی است که خروجی بومی مک را از روی کد مشترک ارائه میدهد. اما برای عرضه اپلیکیشن در فروشگاه مک، باید منتظر تکمیل زیرساخت امضا ماند.