«رد بدون دلیل یک باگ است»۱۴۰۵ تیر ۵, جمعه
امنیت ۲۳ خرداد ۱۴۰۵

«رد بدون دلیل یک باگ است»

سیستم‌های مجوزدهی باید در صورت عدم دسترسی، دلیل واضحی برگردانند. ردهای خالی باعث می‌شوند خطای پنهان به‌ظاهر درست باشد و تشخیص خرابی سخت شود. تست‌های مسیرهای خطرناک باید دلیل رد و ثبت لاگ را نیز بررسی کنند.

«رد بدون دلیل یک باگ است»

چرا مهمه؟

بدون دلیل رد، تیم‌ها نمی‌توانند بفهمند آیا سیاست درست عمل کرده یا همه چیز خراب شده. توسعه‌دهندگان، تیم‌های امنیت و مدیران عملیات تحت تأثیر این ابهام قرار می‌گیرند. خواننده باید بداند که افزودن دلیل به هر رد، مانع از پنهان شدن خطاهای اساسی می‌شود.

به درد کی می‌خوره؟

• توسعه‌دهندگان بک‌اند • مهندسان امنیت • تیم‌های تست و کیفیت • مدیران محصول

تو عمل چی کار کنیم؟

پس از خواندن این خبر، می‌توانید سیاست‌های رد را طوری تنظیم کنید که همیشه دلیل ارائه دهد، تست‌های مسیرهای نوشتاری را اضافه کنید و لاگ‌های رد را برای بررسی‌های امنیتی فعال کنید.

نظر BlueIT News

ردهای بی‌دلیل را به‌عنوان نقص جدی در نظر بگیرید؛ سیستم‌های مجوزدهی بدون شفافیت، خطرات پنهانی به‌همراه دارند.