اختلال دوباره در بانک‌های کشور/ ۴ بانک از دسترس خارج شدند۱۴۰۵ تیر ۵, جمعه
امنیت ۲۳ خرداد ۱۴۰۵

اختلال دوباره در بانک‌های کشور/ ۴ بانک از دسترس خارج شدند

از صبح امروز، سامانه‌های الکترونیکی چهار بانک بزرگ کشور یعنی ملی، تجارت، صادرات و توسعه صادرات از کار افتاد. موبایل‌بانک، اینترنت‌بانک، خودپردازها و کارتخوان‌ها در دسترس نیستند. برخی منابع از احتمال حمله سایبری خبر داده‌اند، اما هنوز تأیید رسمی نشده و کاربران در بلاتکلیفی به سر می‌برند.

اختلال دوباره در بانک‌های کشور/ ۴ بانک از دسترس خارج شدند

چرا مهمه؟

خدمات حیاتی چهار بانک اصلی کشور از دسترس خارج شده. میلیون‌ها مشتری و کسب‌وکار برای انجام تراکنش‌های روزانه با مشکل جدی مواجه شده‌اند. این رویداد نگرانی‌ها درباره امنیت زیرساخت بانکی را افزایش داده و ضرورت بازنگری در سامانه‌ها را یادآوری می‌کند.

به درد کی می‌خوره؟

• کاربران و مشتریان بانک‌های یاد شده • متخصصان امنیت سایبری • مدیران فناوری اطلاعات و بانکداری • کسب‌وکارهای وابسته به تراکنش‌های بانکی

تو عمل چی کار کنیم؟

اگر به تراکنش فوری نیاز دارید، به شعب بانک‌ها مراجعه کنید. تا رفع اختلال از انجام تراکنش‌های آنلاین خودداری کرده و مراقب پیام‌های فیشینگ با عنوان رفع اختلال باشید. کسب‌وکارها از درگاه‌های پرداخت جایگزین یا روش‌های سنتی استفاده کنند.

نظر BlueIT News

اختلال امروز زنگ خطری برای امنیت سامانه‌های بانکی کشور است. بانک‌ها باید هرچه سریع‌تر علت را شفاف‌سازی کرده و از تکرار آن جلوگیری کنند.