I lost my entire dev environment at 10pm. Here's how I recovered.
شب گذشته یک توسعهدهنده بهطور تصادفی از اپل آیدی مکبوکش خارج شد و تمام محتوای دسکتاپ و پروژههایش ناپدید شدند. علت همگامسازی پیشفرض آیکلاود با پوشه Desktop بود. او توانست با کلون کردن مخازن از گیتهاب و نصب مجدد وابستگیها، همه چیز را در کمتر از یک ساعت بازیابی کند.

چرا مهمه؟
ناآگاهی از همگامسازی پیشفرض آیکلاود در مک باعث ناپدید شدن فایلهای پروژه در یک لحظه میشود. توسعهدهندگانی که از دسکتاپ برای ذخیره کد استفاده میکنند، در معرض این خطرند. همگامسازی ابری جایگزین ورژنکنترل نیست و باید گیتهاب منبع اصلی کد باشد.
به درد کی میخوره؟
• توسعهدهندگان مک • برنامهنویسان انفرادی • کاربرانی که از آیکلاود برای پروژهها استفاده میکنند • هر کسی که نگران امنیت فایلهای کد خود است
تو عمل چی کار کنیم؟
توسعهدهندگان با خواندن این داستان یاد میگیرند که پروژههای خود را از پوشه Desktop و Documents آیکلاود خارج کنند و به مسیری امن مثل home منتقل کنند. همچنین commit و push منظم به گیتهاب را جدی میگیرند تا در شرایط مشابه دادهها از دست نرود.
نظر BlueIT News
اعتماد به همگامسازی ابری برای کد اشتباه رایجی است. گیتهاب تنها منبع قابل اعتماد است. اگر امروز commit نکردهاید، همین حالا انجامش دهید.