سازمان دیابت بابت اخراج دانشمندان به دلیل انتقاد از ترامپ عذرخواهی کرد۱۴۰۵ تیر ۵, جمعه
فناوری ۲۰ خرداد ۱۴۰۵

سازمان دیابت بابت اخراج دانشمندان به دلیل انتقاد از ترامپ عذرخواهی کرد

انجمن دیابت آمریکا (ADA) پس از اینکه پنج پژوهشگر برجسته را به دلیل توزیع مقاله‌ای انتقادی به دولت ترامپ از همایش سالانه‌اش بیرون کرد، توسط مدیرعامل خود عذرخواهی کرد. این دانشمندان مقاله‌ای در مجلهٔ داخلی انجمن منتشر کرده بودند که به تخریب پژوهش‌های زیست‌پزشکی توسط دولت اشاره می‌کرد. سازمان در ویدئویی به اشتباه خود اعتراف کرد و قول داد جامعهٔ دیابتی را دوباره متحد سازد.

سازمان دیابت بابت اخراج دانشمندان به دلیل انتقاد از ترامپ عذرخواهی کرد

چرا مهمه؟

این خبر نشان می‌دهد که یک سازمان علمی بزرگ به دلیل فشارهای سیاسی اقدام به اخراج پژوهشگران کرد و سپس به اشتباه خود اعتراف کرد. تحت تأثیر این تصمیم، پژوهشگران، پزشکان و فعالان حوزه دیابت که در همایش حضور داشتند و همچنین جامعهٔ علمی گسترده‌تر قرار گرفتند. خواننده باید به این خبر اهمیت بدهد چون نشانگر خطرات مداخلهٔ سیاسی در پژوهش‌های پزشکی است و می‌تواند بر آزادی بیان علمی و پیشرفت درمان‌های دیابت تأثیر بگذارد.

به درد کی می‌خوره؟

پژوهشگران و دانشمندان حوزه دیابت پزشکان و متخصصان مراقبت‌های بهداشتی مدیران و کارکنان انجمن‌های علمی علاقه‌مندان به سیاست‌های علمی و پژوهشی

نظر BlueIT News

Blue IT News هشدار می‌دهد که فشارهای سیاسی می‌تواند به سرعت به محدودیت‌های علمی منجر شود؛ سازمان‌های پژوهشی باید پیش از اتخاذ تصمیمات مشابه، چارچوب‌های اخلاقی واضحی داشته باشند.